Jak zaplanować domowy trening i jakie akcesoria warto kupić?

0
19

Trening domatora w ostatnim czasie staje się coraz popularniejszy zarówno wśród początkujących, jak i tych bardziej zaawansowanych. Na początku wystarczające jest ćwiczenie z wykorzystaniem masy własnego ciała. Jednak z czasem będziemy musieli dokupić kilka akcesoriów, jeśli naszym celem jest budowanie masy mięśniowej. Dzięki temu stałe będziemy utrudniać wykonywanie ćwiczeń, co zmobilizuje nasze mięśnie do wzrostu.

Jak zaplanować domowy trening?

Najpopularniejszy wśród osób ćwiczących w domu jest trening ogólnorozwojowy. Pozwala on na wzmocnienie wszystkich partii mięśniowych naszego ciała. Dzięki temu uzyskamy symetryczną i umięśnioną sylwetkę. Taki trening wykonujemy seriami, a w każdej z nich powinny się znaleźć ćwiczenia angażujące wszystkie partie mięśniowe. Podczas treningów możemy także wykonać maksymalną liczbę powtórzeń jednego z ćwiczeń. Pozwoli to wzmocnić konkretną partię mięśni.

Jakie akcesoria warto kupić do treningu domowego?

Trening domatora jest dobry dla osób z różnym stażem treningowym. Jednak w przypadku osób z doświadczeniem ćwiczenia bez odpowiedniego sprzętu mogą nie być wystarczającym bodźcem do wzrostu mięśni. W tym wypadku treningi wpłyną na wytrzymałość mięśni, a nie na ich wzrost. Dlatego, żeby tego uniknąć musimy zakupić drążek, hantle i gumy gimnastyczne. Dzięki tym trzem rzeczom będziemy mogli zaangażować podczas treningów konkretne partie mięśniowe. Będzie to idealnym uzupełnieniem ćwiczeń ogólnorozwojowych.

W treningu domatora ważne jest także cardio. Ciepłe wiosenne lub letnie dni zachęcają do wyjścia na dwór i uprawiania aktywności na świeżym powietrzu. Jednak w okresie jesienno-zimowym jest to utrudnione ze względu na złe warunki pogodowe. W tej sytuacji dobrym rozwiązaniem będzie zakup bieżni bądź rowerka. Każde z tych akcesoriów pozwala nam na wykonanie treningu cardio, co pomoże na spalać kalorie.

Bieżnia czy rowerek – co wybrać?

Wybór odpowiedniego sprzętu zależy od naszych upodobań i celów treningowych. Bieganie spala więcej kalorii niż jazda na rowerze, dlatego jest to szybszy sposób na odchudzanie. Z kolei rowerek będzie lepszym wyborem dla osób z dużą nadwagą, gdyż nie obciąża stawów kolanowych, co ma miejsce w przypadku biegania. W wyborze kierujmy się również dostępnym miejscem, które mamy w domu. Bieżnia jest zdecydowanie większa od rowerka. Dlatego jeśli mamy małe mieszkanie, to lepszym wyborem będzie rowerek. Po skończonym użytkowaniu możemy go łatwo wynieść np. do garażu bądź piwnicy, co w przypadku bieżni jest trudne do wykonania z bieżnią.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here